|
Geschreven door Mark Gamble op
dinsdag, 02 maart 2010 14:36
|
Ook op CeBIT is 3DÂ een van de belangrijkste thema's dit jaar. Van 3D-brillen tot 3D-schermen, van 3D-televisies tot een complete studio voor 3D live-uitzendingen: op de CeBIT is het allemaal te vinden. Zo ook een 3D-laptop van Acer.
Notebookfabrikant Acer zal met de Aspire 5740D laten zien hoe 3D er op een laptop uit kan zien. Bijzonder is dat dit 16,6 inch notebook daarvoor niet eens uitgerust is met een speciale grafische kaart, er wordt gebruik gemaakt van een standaard ATI Radeon HD5650. Om 3D te kunnen weergeven heeft de Aspire 5740D een gepatenteerde mediaspeler aan boord die tweedimensionale beelden real time converteert naar drie dimensies. Om de 3D-beelden te kunnen bekijken moet de gebruiker wel door een speciale bril kijken.
Â
De Acer Aspire 5740D is voor de rest overigens een normale laptop. Het scherm heeft een maximale resolutie van 1366x768, is voorzien van een Intel Core i5- of i7-processor, afhankelijk van de gekozen configuratie, en wordt geleverd met Windows 7 Home Premium. De prijs is overigens ook redelijk te noemen: voor € 799 is 'ie van u.
|
Wanneer beschikbaar in Nederland?
Bedankt voor de terechtwijzing, ik he...
EINDELIJK: Het wordt echt tijd voor e...
Klinkt meer als een combinatie van ha...
Dit is nu de rede dat ik maar op Twit...
De versie van Office 2010 voor studen...
outlook wil niet meer online. Kan U m...
Programma is geladen, maar werkt niet...
Ik ben ervan overtuigd dat dit erg ga...
@Frank Zo nutteloos is het niet;...