Home > Windows 7 > Oude software werkt beter onder Windows 7

Gerelateerde artikelen:

Oude software werkt beter onder Windows 7
door Mark Gamble op donderdag, 12 maart 2009 08:44   

De komst van Windows Vista betekende voor veel computergebruikers dat oude software vaak niet meer onder het nieuwe besturingssysteem werkte, terwijl dat onder Windows XP nog wel het geval was. Ook met Windows 7 wordt de regel 'als het onder Vista niet werkt, dan werkt het ook niet onder Windows 7' vaak nog aangehouden, maar geheel onterecht volgens Microsoft.

Microsoft heeft er in een aantal gevallen voor gezorgd dat oude software dat niet compatibel was met  Windows Vista, onder Windows 7 weer wel zonder problemen zal werken. Het bedrijf heeft tot nu toe een 30-tal applicaties - vooral van niet-Amerikaanse makelij - getest en ervoor gezorgd dat ze onder Windows 7 kunnen draaien. Het gaat over onder meer een Spaanse versie van de Ikea Home Kitchen Planner en een Duitse versie van Quicktime.

Categorieën

Voor het testen van oude applicaties onder Windows 7, houdt Microsoft een aantal categorieën aan waaronder applicaties vallen. De eerste categorie is de Global International Software Vendors (GISV) Applications, oftewel de globale internationale softwareproducenten. Hieronder vallen programmatuur van bedrijven die internationaal opereren en gelokaliseerde versies maken van hun producten. De tweede catagorie is de Microsoft Localized Applications, dit zijn de gelokaliseerde softwareproducten van Microsoft zelf, waaronder de software die in Amerika wordt uitgebracht, niet onder valt. De derde - en voor Microsoft meest ingewikkelde categorie - zijn de zogenaamde 3rd Party Local Applications. Dit zijn softwareproducten die niet in de Engelse taal worden uitgebracht en voornamelijk alleen in bepaalde landen wordt gebruikt.

De laatste categorie is voor Microsoft het lastigst en meest complex. Omdat Microsoft hier heeft te maken met applicaties die niet per sé Windows-gecertificeerd zijn, moet het bedrijf deze producten vaak gewoon in de winkel in het land van herkomst kopen, om het zo te kunnen testen in Windows 7, omdat de producten niet eerder door Microsoft zijn getest voor eerdere versies van Windows. Vaak voldoet het downloaden van een trialversie om Windows 7 compatibel te maken met de applicatie. 

Testen

Iedere verkregen applicatie wordt vervolgens aan een aantal tests onderworpen. Daar komt meer bij kijken dan het puur installeren en éénmaal uitvoeren. Een programma gebruikt namelijk meerder Windows-functies, zoals afdrukken, het versturen van een e-mailbericht via de mailclient of het versturen van een bestand. Al deze functies vereisen extra aanroepen van Windows 7-functies, die natuurlijk allemaal correct moeten worden afgevangen. Het testen van gelokaliseerde programma's is lang niet altijd eenvoudig, omdat sommige functies alleen maar werken in het land van herkomst. Denk aan een SMS-functie in een programma: alleen door gegevens van de landelijke mobiele internetprovider te gebruiken, kan men een SMS-bericht vesturen. Hetzelfde geldt voor software voor het invullen van belastingaangiftes, ook hier moet land-specifieke informatie worden ingevoerd. 

In totaal is Microsoft van plan zo'n 1200 applicaties uit 25 landen te gaan testen. Alle bevindingen en oplossingen worden bovendien ook  terug geport naar Windows Vista, zodat bij eventuele nieuwe updates van dat besturingssysteem, de onder Windows 7-geteste applicaties ook onder Vista zullen werken.

reacties (3)
  • De Joker  - Verouderde software
    Ik weet niet welke software Microsoft dan wel niet allemaal test, maar laat je niets wijsmaken: software ouder dan 2010, tenzij nadrukkelijk ook voor Win 7 geschreven, NIET installeren! Het kan je configuratie compleet verkloten. Ik installeerde b.v. Paragon HD Manager Pro 2009 en kon de image op de verborgen partitie terugzetten!
  • jboere  - windows laat haast niets door
    ik heb een internet radio en de software
    maar onder windows 7 werkt hij niet alles is goed gezet poort 80 kan hij niet hij geeft geen driver
    voor deze zender soft ware dus alles op modem goed gezet nou kunt wel vergeten terwijl op xp home die ik heb wel doet nu wil ik xp op andere schijf zetten om dat ik 2 schijven heb misschien dat hij het weer doet wand windows 7 geeft problemen zelf met hp printer die af en toe er uit niet print of scan uitvoeren vind hij al moeilijk dus windows 7 moet met meer drivers komen om ook dit soort programma's te kunnen doen
  • GreenPeace In Omega  - Het Stort van microsoft
    windows 7 is de arogantie zelf geef me een reden waarom windows 7 bijna zo goed als alles afstoot er is maar een reden en dat is het domineren van zijn gebruikers maar vooral het spioneren is dat niet de beste manier om te kijken om te of men niet met illegale software werkt Windows 7 zorgt voor een grote vuilnis belt alle software die niet compatibel is komt daar terecht eindelijk zou een atoombom op microsoft geworpen moeten worden om zeker te zijn dat hun rot kinder gedrag voor eens en altijd verdwijnt straks werken de programma's van vista ook misschien meer op windows 8 waar men nu al volop mee bezig is nog groter die vuilnis belt met dank aan microstort 2011 2012

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."