Home > Windows 7 > Internet Explorer 8 toch in Windows 7

Gerelateerde artikelen:

Internet Explorer 8 toch in Windows 7
door Mark Gamble op maandag, 03 augustus 2009 08:28   

browserkeuze.pngMicrosoft komt terug op haar beslissing om Internet Explorer 8 weg te laten uit Windows 7. In plaats daarvan kan de gebruiker zelf kiezen welke browser als standaard wordt ingesteld.

Wanneer Windows 7 voor de eerste keer wordt gestart, kan de gebruiker kiezen welke browser men als standaard wil gebruiken. Windows toont hiervoor een zogenaamde Browser Ballot-scherm. Door op het pictogram van de gewenste browser te klikken, wordt deze automatisch gedownload, waarna de gebruiker deze kan installeren.

Het scherm wordt alleen getoond wanneer Internet Explorer 8 - door de fabrikant of rechtstreeks uit de doos - als standaardbrowser is ingesteld. Het scherm wordt niet getoond als de computerfabrikant Firefox, Google Chrome of Opera als standaardbrowser heeft ingesteld.

De webpagina met browserkeuze komt ook beschikbaar voor bestaande Windows-gebruikers, zodat ook zij makkelijk de keuze hebben tussen Internet Explorer 8 en browsers van andere fabrikanten.

reacties (19)
  • Mark  - Internet Explorer 8?
    Nee, dank u wel.
    Geef mij maar Opera in plaats van die logge zeef van een IE.
    Het ging eens tijd worden dat we zelf kunnen kiezen wat we willen hebben, en dat is zeker bij mij niet Internet Explorer 8.
  • René  - Keuze
    Mark, die keuze had je toch ook in de oude situatie.
    Zelf vind ik het zot dar MS gedwongen wordt om ook reclame te maken voor andere browsers.
  • Frans  - IE
    Ik vind het op zich wel een goed idee.
    Mar er is 1 maar, er zijn heel veel mensen vooral wat oudere die gewend zijn aan de IE.
    Dus ik vind sowieso dat die er op moet blijven.
    Verder voor mezelf gebruik ik al jaren FF
  • Onbekend  - Windows 7
    Ik heb Gisteren nog een Laptop gekocht waar windows 7 op staat alleen ik kan er geen internet explorer 8 op downloaden wat moet ik doen??
  • Eddy  - Internet Explorer 8 reageert niet op mijn computer
    Ik heb een 6maanden ode HP computer, en heb een week geleden Windows 7 geinstalleerd.
    Thans heb Ik twee problemen.
    1= HP installatie wizard reageert niet.
    2= Internet Explorer reageert niet.

Waat moet Ik doen om dit probleem optelossen
  • De Joker  - Juist wel IE 8!
    Geen idee waarom iedereen iets tegen IE heeft. Ik gebruik het al negen jaar, geheel tot tevredenheid. Te langzaam? Niet langzamer dan Firefox, Opera en Chrome, om de meest geroemden te noemen. In elk geval niet als het gaat om IE 8 op een nieuw systeem. Ik denk dat iemand ooit begon te piepen dat IE zo traag was en toen overging op Firefox, inmiddels ook Opera of Chrome. Welnu, ik volgde Firefox al vanaf versie 0.9b en ik vind het helemaal niks. Het gooit om te beginnen al je Favorieten (veranderd in de idiote naam Bladwijzers) door elkaar en het is ab-so-luut geen bliksem sneller. Opera, waar vele anderen bij zweren? Verschrikkelijk, het ziet er niet uit die nieuwste versie met die akelige rode tabbladen met piepkleine witte lettertjes voor de linken! Maakt geheel uit zichzelf Google tot startpagina en bevat vrijwel geen opties vergeleken met IE 8. Favorieten kun je van voren af aan zelf weer aanleggen. Lekker als je er onder IE 8 legio had! Chrome bestudeerde ik minder goed, maar geef mij maar IE 8. Tip voor wie toch eigenwijs iedereen na wil wauwelen dat IE (8) niks is en iets anders wil installeren: probeer het eerst middels portableversies, die kun je er zo weer afmieteren als je ontdekt dat deze jongen toch gelijk heeft. Succes met IE 8 of sterkte met een andere browser zou deze jongen zeggen.
  • De Joker  - Juist wel IE 8!
    Huh, de tekst wordt afgebroken weergegeven? Dan maar een vervolgbericht met wat niet in beeld kwam:
    Lekker als je er onder IE 8 legio had! Chrome bestudeerde ik minder goed, maar geef mij maar IE 8. Tip voor wie toch eigenwijs iedereen na wil wauwelen dat IE (8) niks is en iets anders wil installeren: probeer het eerst middels portableversies, die kun je er zo weer afmieteren als je ontdekt dat deze jongen toch gelijk heeft. Succes met IE 8 of sterkte met een andere browser zou deze jongen zeggen.
  • guyver75  - IE8 is wel OK!
    Idd JOKER, IE 8 is zeker geen slechte browser.
    en internet traag?? zal wel aan je pc configuratie en internetprovider liggen.
    als je een oude trage pc hebt met een langzame verbinding (minder dan 6 Mbit..) dan zal het wel wat uit maken.
    heb chrome en firefox geprobeerd maar vindt beide niets.. zeer onoverzichtelijk en lastiger in te stellen.
    met een 60 mbit lijntje en een beetje nieuwe pc met genoeg geheugen is er geen vlekje aan de horizon.
  • iemand  - niet waar!
    ik heb pas geleden een laptop gekocht en daar stond al meteen IE8 op. Toen ben ik op het internet gegaan en Google Chrome opgezocht want die wil ik gebruiken! Geen IE8!
  • William  - en nou dan...
    Owkee... ik heb een nieuwe laptop sony vaio. Hierop staat chrome als standaardbrowser. Perfect want dat is ook mijn keuze. Echter wil ik ook gebruik maken van IE8 want dat werkt net wat lekkerder met outlook webaccess.

Maar nou kan ik die dus niet installeren. Als ik naar de installatiepagina ga dan zegt die dat ik IE8 al heb. Maar ik kan 'm niet opstarten... Als ik internet explorer probeer te zoeken op mijn laptop dan vind ik 'm dus niet gek genoeg... Hoe nou verder?
  • weet CKR niet alles maar dit w  - IE 8 = 3 x Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :n
    door IE 8 geeft mn laptop elke x een melding dat ik opnieuw moet opstarten terwijl ik net mijn laptop heb opgestart :S.

naar dus.
    maar suc7 voor de mensen die er geen problemen mee ondervinden.
  • Ewout  - Sony VAIO, Windows 7, geen IE8 kan 'm ook niet do
    Ook ik kan geen download link vinden voor IE8 (wel IE9b). VAIO komt default met chrome en wilde die uitsluitend gebruiken om IE8 te downloaden. Maar volgens de helpfile op de MS website moet 'ie er dus wel standaard inzetten. Maar Sony kiest voor alleen Chrome. En dus geen windows CDROM erbij.

Weet iemand een oplossing?
  • Albert  - Browsers
    Ik gebruik Opera al 6 jaar opera ik ben heel erg tevreden erover.
    Opera had al tabs voordat IE wist wat tabs waren
    Mensen die zeggen "rode tabbladen met piepkleine witte lettertjes voor de linken" waar heb jij het over
    niks is te klein ik zou de resolutie van me beeldscherm aan passen.
    en over favorieten er is een knop bij opera die jou alles lat importeren van andere browsers.

Google crome is een poging van google om geld te verdienen
    daarom zie je aan t eind van instalatie van vele programma's installeer Google crome wtf als je een goede browser hebt heb je geen reclame nodig toch?

je ziet KPN nooit mensen naar je deur sturen om jou over te halen om je ISP, tv of telefoon provider te wisselen

beste browser is opera in mijn opinie

mooi gebruik vriendelijk simpel en altijd innovatief

Veel geluk met het kiezen van de browser die bij je past.

• Jeffrey  - wat nou?
    leuk dat je kon kiezen bij nieuwe W7 op je pc.... maar dan selecteer je IE8 and dan word IE9 geinstalleerd :S waarmee je bijna geen enkele site NORMAAL kan openen
  • Piotr  - Sony Vaio
    Hoi Ewout,
    Ik heb ook een Sony Vaio en heb hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?
    Wanneer ik Chrome heb gedeinstalleerd. En IE8 als standaard browser heb ingesteld, is die standaard instelling op een of andere manier weer overschreven/verdwenen na afsluiten en opnieuw opstarten van IE8. Dus iedere keer als ik IE8 open, geeft hij aan dat ie niet de standaard browser is.

Groeten,
    Piotr
  • PIOTR  - Sony Vaio (vervolg)
    Correctie: reactie is aan William, niet aan Ewout.
    IE8 is trouwens te vinden in de program files.
    Je moet dan zelf een shortcut maken en hem in je startmenu zetten.
    Vreemd genoeg maakt IE8 na deinstallatie en een nieuwe installatie zelf geen shortcuts aan in het startmenu.
    Normaal gesproken zou daar een shortcut naar IE8 (32 bits) en een shortcut naar IE8 (64 bits) aangemaakt moeten worden.
    Heb nog geen oplossing kunnen vinden.
  • anouschka  - IE8 naar IE9
    ik was op zoek om internet explorer te herstellen en mij werdt IE9 aangeboden dus zei ik oke waarom niet maar nu kan ik niet op youtube of op andere site's om bv foto's uptegraden.... het is erg vervelend ter info heb windows 7...
    kan iemand helpen aub vele internet explorers lukken niet op mijn pc of ze nu 6 7 of 8 zijn het lukt niet grtz
  • Koen  - Chrome
    Even voor de duidelijkheid, IE8 is wel een slechte browser en Firefox, Opera en Chrome zijn wél betere browsers. Ik gebruik zelf Chrome en het is in ieder opzicht beter dan Internet Explorer :)
  • Mustafa  - Internet Explorer 8
    Ik zoek Internet Explorer 8 voor Windows 7 maar kan hem niet vinden wie kan mij helpen om dat te downloaden inplaats van Internet Explorer 9 !?

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."