*

Windows 7 Supertip: Dubbele vensters Messenger uitschakelen - PC-Active
Home > Windows 7 > Windows 7 Supertip: Dubbele vensters Messenger uitschakelen

Windows 7 Supertip: Dubbele vensters Messenger uitschakelen
door Mark Gamble op maandag, 21 februari 2011 00:00   

supertip_logoOnder Windows 7 heeft Live Messenger de eigenaardigheid om in de taakbalk twee vensters te tonen, ook al heeft u het programma maar één keer gestart. Lees hier hoe u dit probleem simpel kunt oplossen.

In Windows 7 ziet u in de taakbalk - wanneer Live Messenger openstaat en u met de muis over het pictogram van het programma gaat - altijd twee vensters: namelijk het scherm met daarin de gebruikte afbeelding én het scherm van Live Messenger zelf.

messenger_1

Omdat het hoofdvenster van Live Messenger eigenlijk uit twee in elkaar geplaatste vensters bestaat, ziet Windows 7 dit om de een of andere reden als twee aparte vensters, hetgeen er voor zorgt dat dit ook als twee afzonderlijke programma's op de taakbalk wordt weergegeven.

Bovendien plaatst Windows 7 - in tegenstelling tot de vorige Windows-versies - geen pictogram van Messenger in het systeemvak, maar kunt u het programma alleen maar bedienen vanuit de taakbalk.

Gelukkig kunt u deze bug simpel oplossen. Sluit Messenger af en zoek naar het pictogram Live Messenger in het start menu, en klik daar op met de rechter muisknop. Vraag de eigenschappen op van het pictogram, en open het tabblad 'Compatibiliteit'. Vervolgens kiest u bij het veld 'Compatibiliteitsmodus' voor 'Windows Vista'.

messenger_2

Klik nu op 'OK' en start Windows Live Messenger nogmaals. U zult zien dat er nu maar één venster in de taakbalk verschijnt, en bovendien plaatst Windows nu ook een pictogram van Messenger in het systeemvak, rechts onderin.

messenger_3

reacties (11)
  • MMMMM  - Bedankt
    Heel erg bedankt, precies wat ik zocht.
  • Bronx  - skype
    Da's mooi.... Dat werkt ook voor Skype op deze manier... Ze stonden gebroederlijk irretant te zijn op de taakbalk... Bedankt voor de tip!!
  • Brian  - THANKS BUDDY!!!!
    if i click X when not in compatibility modus it closes and i had that what you said a double window
  • Brian  - Een Windows Update?
    Komt er een windows update om die bug(eigenlijk meer een conflict en niet echt een bug)te fixen? Volgens mij hoorde ik dat dat niet mogelijk was
  • matthias  - respect
    Als dit een Hyves pagina was had ik je gebombardeerd met respect berichten! Stukke beter zo, ergerde me zoals iedereen rot...

Lijkt me dat niemand op de huidige weergave van msn zit te wachten. Wie weet met de eerste Service Pack ;)
  • Emmanuel  - bedankt
    bedankt voor de handige tip
  • Kees  - MSN Bug
    Super! Ik kon het nergens anders vinden.. Toppie!
  • Marcel  - ergenisje
    Weer een ergenisje minder... thanks!
  • Anoniem  - Bedankt!
    Echt super fijn, dit is veel beter zo dus bedankt voor je bericht!
  • Gast  - Super!
    Perfect, al een tijdje last van de dubbele schermen en het missen van het icoontje in de taakbalk. Toptip!
  • peggy  - thanks
    dagenlang gezocht en dankzij deze gouden tip , probleem opgelost !!!!

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."