Upgrade van Vista naar 7 lang niet altijd gratis (reactie Toshiba)
Geschreven door Mark Gamble op dinsdag, 27 oktober 2009 14:10   

Windows 7 - upgradeoptionVolgens Microsoft krijgen computereigenaren die tussen 26 juni en 22 oktober van dit jaar een pc of laptop met Windows Vista hebben gekocht, de mogelijkheid om gratis te upgraden naar een gelijkwaardige versie van Windows 7. Een rondje langs de velden leert ons echter dat er nogal wat uitleenlopende kosten voor de 'gratis' upgrade-optie worden gerekend door de verschillende computerfabrikanten.

Bijna alle fabrikanten van computers en laptops bieden de mogelijkheid aan om 'gratis' te upgraden van Windows Vista naar Windows 7. Echter, bij lang niet alle fabrikanten is meteen duidelijk wat de verzendkosten voor zo'n upgrade-pakket nu precies zijn. Veel fabrikanten gebruiken een extern bedrijf dat zorgt voor de afhandeling van de bestelling en de verzending daarvan. Bovendien staat er vaak dat de software voor de upgrade - oftewel de Windows 7-dvd - helemaal gratis is, maar dat u wel betaalt voor de afhandeling ervan. Gratis is dus een erg vaag begrip in dit geval.

Packard Bell en Asus gebruiken beiden hetzelfde bedrijf voor de afhandeling (Mentor Media), maar de kosten hiervoor zijn bij Packard Bell 'slechts' € 14,95, terwijl u bij Asus maar liefst € 21,99 moet betalen. Bij notebookfabrikant Toshiba wordt u helemaal in uw portomonee geraakt: daar vraagt men voor het toezenden van een upgrade-dvd van Windows 7 maar liefst € 29,90. Maar dat het nog erger kan, bewijst laptopfabrikant Fujitsu. Hier betaalt de consument voor het verzenden van een dvd het bedrag van € 24,95, maar de verzendkosten zijn hier niet bij inbegrepen. Het bedrag van € 24,95 omvat het creeëren van de media (oftewel het 'branden' van een dvd'tje) en de proceskosten, maar bovenop komen nog eens de verzendkosten. Voor Nederland zijn deze volgens de website € 7,-, waardoor het totaalbedrag voor een Windows 7-upgrade bij Fujitsu uitkomt op € 31,95.

Los van de hoge bestel- en handlingskosten blijkt dat betalen van de Windows 7 upgrade-dvd alleen mogelijk is met credit card. Andere betaalmethoden worden niet aangeboden.

Bij de meeste fabrikanten is het mogelijk om meerdere licentiecodes op te geven om in aanmerking te komen voor een Windows 7-upgrade, bijvoorbeeld als een klein- en middenbedrijf meerdere laptops heeft die zijn voorzien van Windows Vista en in aanmerking komen voor de upgrade. Bij veel fabrikanten betaalt u echter per licentie de verzend- en handlingskosten. Voor iedere aangevraagde upgrade betaalt u dus telkens de vaste handlingskosten, waardoor de rekening aan het eind van de bestelling alsnog hoog oploopt.

De Nederlandse winkelketens doen het gelukkig een stuk beter: Mycom bijvoorbeeld geeft iedereen die in aanmerking komt voor de upgrade-optie, namelijk altijd gratis een Windows 7-exemplaar. Ook bij Paradigit is het upgrade-pakket helemaal gratis. Via een voucher kunt u de software dan gratis aanvragen bij Microsoft. De gratis Windows 7-upgrade krijgt u bij beide winkels echter alleen als u een computer van het huismerk koopt: voor een computer van bijvoorbeeld Packard Bell of HP - die ook bij deze winkels te koop zijn - wordt u als klant doorverwezen naar de website van de computerfabrikant en moet u alsnog betalen.

Reactie Toshiba toegevoegd op 28-10-2009 @ 16:29:

"De prijs van € 29,90 voor de upgrade klopt inderdaad. Toshiba levert voor dit bedrag echter wel wat meer dan alleen de upgrade-dvd. Voor deze prijs bieden wij een compleet servicepakket, dat ook helemaal past bij de kwaliteit en service die zij doorgaans leveren aan de eindgebruiker.

Het pakket dat Toshiba toestuurt, bestaat dan ook uit de volgende onderdelen: De Microsoft Windows 7 DVD, Toshiba Step-by-step Uprade DVD (inclusief driver-dvd en upgrade-wizard) en een Toshiba Windows 7 Upgrade Guide waarin de installatieproducedure stap voor stap wordt uitgelegd. Daarnaast levert Toshiba met betrekking tot de upgrade-aanvraag en -afhandeling, support via de telefoon en e-mail in 9 talen en via de webshop in 11 talen.

Toshiba vindt om die reden dat de kosten van € 29,90 worden gerechtvaardigd." Inno Frencken, Marketing manager Toshiba Information Systems Benelux

Overzicht prijzen voor Windows 7 upgrade:

Bedrijf / fabrikant Prijs
Acer € 14,90
Asus € 21,99
Dell € 20,-
Fujitsu € 24,95 (excl verzendkosten)
Toshiba € 29,90
eMachines € 14,90
Medion (Aldi) € 19,95
MSI € 20,99
Packard Bell € 14,95
Sony € 25,-
Samsung € 19,-
Lenovo € 17,32
HP € 25,-

Overigens blijkt uit verder onderzoek naar fabrikanten in de Verenigde Staten, dat gebruikers daar wél in aanmerking komen voor een gratis upgrade, waarbij geen verzend- en administratiekosten worden gerekend. Meer hierover leest u hier.
Waardeer dit artikel:
( 16 Stemmen )
reacties (59)
  • 7up  - veel te duur
    Ik begrijp niet waarom ze iets gratis kunnen aanbieden voor in mijn geval bijna
    25 euro. Dit is pure misleiding. Als verzending van een DVD inderdaad 25 euro
    kost draait amazon met fors verlies! Ik begrijp dat het komt omdat er per
    koerier iets uit Duitsland moet komen. Postkoets misschien? Een absurde keuze
    anno 2009. Er moet een download faciliteit komen of iets dergelijks. Hoe krijgen
    we dit gezamenlijk geregeld?
  • Fred Uleman  - 7 upgrade
    Ik gebruik nu Vista vanaf januari van dit jaar, zit voorgeprogrammeerd op de
    drive.

Het systeem in instabiler dan XP. Ik vind als Microsoft een besturingssysteem
    maakt wat slechter is dan het vorige, er een gratis update moet komen van Vista
    naar Windows 7 via hun update site voor vista gebruikers.

Als een programme "lekken" vertoond krijgen we toch via hun site ook een
    udate?
  • André  - Duur
    Tja, je wordt zo blijgemaakt met een dode mus.
  • Frank  - Afzetterij
    Ik vraag me af waarom het zoveel moet kosten: het versturen van een dvd'tje kan
    toch niet zoveel kosten? Met uitschieters van 30 euro, voor dat geld kun je een
    hele computer per koeriersdienst versturen!
  • Walter  - Digitaal?
    Waarom wordt er geen digitale versie van Windows 7 op deze manier aangeboden?
    Dan hoeven er ook geen verzendkosten voor worden gerekend, en is iedereen blij!
  • erik belachelijk  - upgrade.
    eerst zeggen dat het gratis en dan mot je er voor betalen ook zeker crisis.
  • Andrea  - Idioot
    Dit zijn echt ronduit idiote tarieven. Reken dan een eerlijk bedrag, zeg 5 euro
    ofzo. Hier wordt gewoon stevig geld aan verdient.
  • julien mijnen  - sony laptop
    het slaat echt nergens op als je het orgineel voor 100 euro kan kopen. ook werdt
    er bij verkoop en via internet vermeld dat windows de kosten in rekening zouden
    brengen niet sony zelf. ik vindt het erg slecht. en heb een gevoel dat we
    bedrogen worden. Gratis is nooit vermeld, er was een * aan wezig maar die gaf
    aan dat we verzend kosten moesten betalen, ja 10 euro max lijkt mij, geen 27.50
    zoals ik moest betalen. ik wil heel graag win 7 want ik heb de beta al dik een
    jaar en die bevalt mij zeer goed!!! maar dit is niet normaal!
  • Patrick Simons  - Grof schandaal van HP
    Ik ben een kleine reseller van HP. Pc's die ik in de tussenliggende periode heb
    verkocht voorzie ik van de Windows 7 licentie. Dat doe ik in enkele tientallen
    per keer. Dat was dus even schrikken dat ik voor 24 updates maar liefst € 600,00
    mag aftikken. Dit is geen kosten doorberekenen, maar pure marge.
  • Arnoud  - upgrade
    Het is voor de meeste fabrikanten niet enkel een DVD in een envelop steken
    natuurlijk.

Ze maken ook kosten om een driver DVD bij te leveren (en te ontwikkelen) en het
    afhandelen van de feitelijke bestelling (zelfs een uitzendkracht kost geld).

Daarnaast moet de OEM leverancier de support op Windows 7 leveren (je kunt met
    vragen over een OEM versie niet naar Microsoft bellen) en het bemannen en
    trainen van het helpdesk personeel kost ook flink wat geld.

Ik denk niet dat het een erg grote vetpot is voor een fabrikant om van 15-25
    euro per systeem dit allemaal te moeten doen.
  • Marcel  - Ook Acer maakt het mooi!
    Acer biedt, zoals te lezen, voor nog geen 15 euro de upgrade aan. Deze upgrade
    dient dan wel betaald te worden met een creditcard. Voor mensen die zo'n ding
    niet hebben, bieden ze de mogelijkheid om een telefonische overboeking te doen.

Hiervoor rekenen zij echter het "luttele" bedrag van 10 euro!!!!
    exclusief eventuele kosten die de bank berekent voor zo'n overboeking.

Werkelijk te zot voor woorden!
  • Frank  - Re: Upgrade
    Beste Arnoud,

Wie zegt dat er altijd een driver-dvd wordt geleverd? Bovendien bestaan die
    driver-dvd's al en worden ze niet speciaal gemaakt voor de Upgrade-option. De
    hardware is tussen 26 juni en 22 oktober echt niet zoveel veranderd ten opzichte
    van nieuwe model computers dat er verschillende driver-dvd's zijn.

Bovendien werken de meeste Vista-drivers ook gewoon onder Windows 7.

Dan nog rechtvaarigen deze prijzen niet de kosten, want ze hebben het over
    vezend- en handlingskosten. Dan had het toch gewoon support- en productiekosten
    moeten heten?
  • Bonje  - Upgrade
    Dit soort grappen is precies de reden dat ik al weer 2 jaar geleden alle
    Microsoft troep in vuilnisbak heb geflikkerd.

Heb er nog geen seconde spijt van gehad, eerder dat ik het stom van mezelf vindt
    dat ik dat niet eerder heb gedaan.

Ik zou zeggen probeer eens een van de alternatieven zoals Ubuntu of Mac. Je hebt
    niet te verliezen alleen maar te winnen.
  • Pluto  - Windows 7
    Het is iemand blij maken met een dode mus.

Ik heb heb 2 Acer laptops en nog geen 3 maanden oud en dan WEER 60 euro neer
    tellen dan is het een melkkoe geworden
  • Brakovich  - Upgrade Windows 7
    Persoonlijk vindt ik €30 (Toshiba) voor Windows 7 plus een driver DVD niet echt
    duur. Bovendien,je bent niet verplicht mee te doen aan deze actie he? En bij
    Toshiba waren de extra kosten geen verrassing,het werd in het bestelproces
    vermeld wat de kosten waren. Tuurlijk kon Toshiba goedkoper,maar voor die €30
    heb ik Windows 7.
  • Hulsebos  - Tuurlijk kost het geld
    Dit was toch te voorspellen. Het kost zoiezo geld. Maar het licht dit keer niet
    bij microsoft! Het kan namelijk blijkbaar wel gratis (bv paradigit). Als je boos
    word op iemand word dan boos op je hardware fabrikant.

Maar idd wel raar. Ik kan via school voor 65 euro aan Windows 7 Ultimate komen
    en hier is het voor de helft van de prijs een "gratis" upgrade. De
    leveranciers hadden dit zelf wel wat duidelijker mogen maken...
  • Piet van den Heerik  - Upgrade windows 7
    Ik moet bij Toshiba nu 29,95 betalen voor een gratis upgrade, Belachelijk.
    Brakovich, je hebt zeker aandelen bij Toshiba?
  • Lelienhof  - vreemd
    Het is inderdaad gek dat je de software niet kunt downloaden. Wanneer je bv
    gebruik maakt van technet is dat wel mogelijk, dus waarom niet gewoon een
    keuze..

1) laten opsturen

2) ophalen bij leverancier / winkel

3 downloaden code aanvragen 0800 - xxxxx(kan bij ms nu ook al ingeval van
    activeringsproblemen e.d.

Kortom er zijn voldoende mogelijkheden, maar men heeft bewust voor deze methode
    gekozen.

Het is mij iets te makkelijk om te zeggen dat MS daar niets mee van doen heeft.
    Ze hadden nl ook zelf kunnen zorgdragen voor de update / distributie. Maar goed
    gewoon de bestelling "gratis" bestelling bij HP gedaan!

• Patrick  - ach, nog minder handig
    Ik ben op voorhand door Lenovo ingelicht over de kosten maar kan ze alleen met
    een Credit card betalen en die heb ik niet. Ik krijg dus helemaal geen upgrade
    naar Windows 7.

Bellen met Lenovo levert niks op. Ik kan het bedrag niet overmaken, ik kan
    nergens langsgaan en pinnen, iDeal hebben ze blijkbaar niet over nagedacht.

Ik voel me dus echt misleid. Die kosten dat wist ik al. Dat ik buiten de boot
    val omdat je er een Credit card voor MOET hebben. Dat wist ik niet.
  • Pieter  - Verschillende software op DVD
    Waarchijnlijk wordt het prijsverschil verklaard doordat het per fabrikant
    verschilt wat er voor software op die DVD staat (alleen Windows 7 of Windows 7 +
    drivers, alleen de 32 bits-versie of ook de 64 bits-versie). Ook zit er verschil
    in waar deze dvd's vandaan moeten komen (buitenland?)
  • Peter  - Re: Upgrade
    Aan Arnoud:

Is toch gek die kosten voor een dvd, en dat dat komt omdat er een driver-dvd
    wordt gemaakt? Waarom kan het dan bij Mycom en PAradigit wel gratis? Die
    systemen bevatten toch ook specifieke hardware en ik neem aan dat daar toch ook
    een driver-disk wordt meegeleverd?

Het gaat er gewoon om dat die handling-bedrijven er ook aan willen verdienen,
    wat natuurlijk op zich prima en logisch is. Maar, laat die kosten dan wel
    evenredig zijn aan de werkelijke productie- en verzendkosten van een dvd. Een
    dvd laten dupliceren bij een dvd-fabriek kost gemiddeld zo'n € 0,80 eurocent.

Bovendien is het niet fair dat die verzend- en handlingskosten per licentie
    zijn, en niet per verzending. Iemand met meerdere Vista-computers moet dan voor
    iedere licentie-upgrade betalen, zo is de software zelf toch niet gratis?
  • Henk  - Re: Re Upgrade
    Peter,

Denk je soms dat Mycom en Paradigit per configuratie in staat zijn om duizenden
    driver-dvd's er gratis bij te leveren? Die branden per klant gewoon even een
    driver-dvd erbij als dat nodig is. Fabrikanten hebben per laptopmodel zoveel
    verschillende configuraties met verschillende software dat dit gewoon heel veel
    geld kost, tenslotte wil Arvato er natuurlijk ook geld aan verdienen!
  • Kevin  - Wachten
    Als iedereen die perse Windows 7 wilde hebben nu gewoon even gewacht had tot 22
    oktober met het aanschaffen van een nieuwe notebook, dan had je nu die extra
    kosten niet gehad...
  • Ronald  - RE: WACHTEN
    @Kevin: dit konden klanten toch niet weten?

Bovendien zijn mensen 'lekker' gemaakt met deze aanbieding. "Ja mevrouwtje,
    u kunt deze laptop het beste nu kopen, want hij is in de aanbieding en bovendien
    kunt u straks gratis upgraden naar Windows 7!"

• Peter  - Re: Re: upgrade
    Zoveel verschillende laptops komen er nou ook weer niet in aanmerking voor de
    Windows 7-upgrade. Bovendien gebruiken ze vaak dezelfde chipsets,
    videocomponenten etc. De meeste driverfabrikanten - vooral die van videokaarten
    - maken een standaard driverset die voor de meeste generatie videokaarten
    bruikbaar is.

Bovendien gaat het erom dat de kosten worden geschaald onder 'verzend- en
    administratiekosten' en niet onder productiekosten. Als dat nou het geval was,
    was het veel minder erg geweest.
    @Piet van den Heerik,

Nee,ik ben niet verbonden met Toshiba. Heb alleen een notebook van dat merk. Nog
    even een opmerking,ik ben ook niet blij met de kosten van €30,maar ik had er ook
    voor kunnen kiezen om niet die aanbieding te accepteren en Windows 7 los te
    kopen. Was ik wel duurder uit geweest he? Nu heb ik,ondanks het dure
    prijskaartje voor de verzendkosten,wel mooi een vrij goedkope upgrade naar
    Windows 7. Sorry,maar ik zie dingen soms een beetje positief.....
  • Supergroover  - hoge kosten voor gratis upgrade
    Hallo,

Ik heb ook een draadje gestart op de website van tweakers.net.

link: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/ 1374516

Kort gezegd: Ook ik voel me bekocht. Ik wil die driver CD niet, ik hoef geen
    DVD, ik wil geen HP hulpje. Ik wil alleen de windows 7 upgrade. Ik neem genoegen
    met een download en wil eventueel nog wel 5€ aan kosten voor de serverruimte en
    bandbreedte betalen, maar ik vind 25€ toch echt buiten alle proportie voor een
    gratis upgrade.

Mooie marketingstunt en ik ben er met open ogen ingetuint! Ik baal! Ik beloof
    plechtig dat ik nooit meer zal geloven in het gratis zijn van dingen.
  • Wilhelmus  - Windows 7 en creditkaart
    Marcel is nog soepel behandeld door Acer. Bij mij werden mails gewoon niet
    beantwoord op de vraag naar andere betalingsmethoden dan de creditkaart. Pas
    nadat ik een mail naar amerika had gestuurd kreeg ik mail vnauit Nederland. Een
    onbeschofte eenregelige mededeling in hoofdletters dat er alleen met een
    creditkaart betaald kan worden. Acer blijkt dus een bedrijf dat met twee tongen
    spreekt.
  • Piet van den Heerik  - Brakovich - Upgrade windows 7
    Hoe kan je positief blijven zien, dat je op z'n Rotterdams wordt genomen door
    die Computer bazen. Eigenlijk zou ik wel met ze willen zoenen, want als ik wordt
    genomen wil ik zoenen ook. Het gaat er om dat ze zeggen GRATIS UPGRADE en dat je
    dan achteraf 30 euro moet neerleggen.
    @Piet van den Heerik,

Genomen? Vindt dat niet echt. Klopt dat de upgrade gratis is,maar de
    verzendkosten zijn wat duur ja,dat is waar. Maar ik werd in het bestelproces
    netjes geinformeert naar die verzendkosten,dus het was geen verrassing die
    achteraf duidelijk werd. Dus achteraf €30 neerleggen is niet geheel waar.
    Wellicht heb je niet goed opgelet bij het bestellen?
  • Richard  - Taal probleem Windows 7 upgrade Asus
    Bij Asus probeer ik een Windows 7 upgrade Nederlands te selecteren maar deze
    staat niet in de lijst.Asus gemaild (Mentor Media)maar hiet krijg ik na een
    eerste bericht dat hij zou wordt toegevoegd geen reactie meer. Wie heeft hier
    ook problemen mee en weet een oplossing?
  • Frans Vorwald  - Upgrade
    Ik heb voordat ik mijn PC aanschafte op de website gelezen dat in mijn geval HP
    administratie en handelingskosten berekende.

Hiervoor krijg je dan Windows 7 + driver dvd en stappenplan.

Dus met andere woorden met had het kunnen weten.
  • IBRAHIM  - UPGRADE WINDOWS 7
    als je via bankrekkening doe vragen ze 64.90 euro voor
  • Michiel
    Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje gezeur. Iedereen in mijn omgeving
    heeft een creditcard dus dat kan geen beperkende factor zijn. Voor de mensen die
    er geen hebben is er ook de mogelijkheid om een debitcard aan te vragen op
    internet. Je krijgt dan een virtuele creditcard (soort pre-paid) waar je
    creditcard betalingen op het internet mee kan doen.

Er is altijd gecommuniceerd dat het gratis met een "*" is en de verkoper
    die mij een notebook verkocht vertelde er keurig bij dat er verzend- en
    administratiekosten in rekening worden gebracht en dat die bij Acer rond de 15
    euro zouden bedragen. Keurig voorgelicht dus.
  • Justinh92  - Toshiba prijs
    Ik vind de €30,- voor de toshiba upgrade wel mee vallen. De service die erbij
    zit is erg handig en als je na gaat dat de originele Upgrade dvd van Ms €100,-
    kost dan heb ik niks te klagen :)
  • Ivo  - gratis upgrade??????
    Het zou toch simpel zijn als MS de upgrad vrij laat downloaden, de pc
    fabricanten zetten de nodige drivers op hun site en de licentie per aangetekend
    schrijven bezorgen.

dit gebeurt toch voor meerdere software.

kostprijs kan dan max 10€ zijn
  • Antonio  - Acer No service
    Heb niet veel woorden over voor Acer die 14,95 € heb ik er wel voor over , maar
    nog eens 25 euro betalen voor een kredietkaart no way.

Ik heb gebeld met acer helpdesk tot 3 x toe wat een zooitje daar zo, onervaren
    mensen onprofessioneel te woord staan stotteren enz ga zo maar door.

Ik heb toen maar een klachtenbrief geschreven aan de klachten afdeling van Acer
    maar tot op heden geen antwoord nu al zo een twee maanden geleden.

Wat een bar slechte service en klant onvriendelijk bedrijf is Acer dat was
    vroeger wel anders bij Acer, en geloof me dit is wel het laatste product wat ik
    hier gekocht heb.

Ik betaal liever wat meer voor een HP of zo.

Nou Acer ff aan jullie met een goed product alleen red je het niet met
    vriendelijke groeten een van een Acer ex klant.

En bedankt voor die niet verkregen win7 maar ja zal wel gewoon een lokkertje
    zijn geweest , of oplichterij ??????? vul het maar zelf in.

...
  • Erik  - Nederlandse spelling
    Het valt mij op dat in veel berichten spelfouten voorkomen. Heeft dan niemand
    normaal onderwijs gevolgd?
  • trix  - upgrade
    ik heb de upgrade dvd ontvangen voor windows 7.

maar twijfel tussen een schone installatie of een upgrade. ik heb nu Vista, en
    ben niet echt deskundig. Weet iemand dit

• Tapir  - Upgrade drivers....
    Nou als ze gewoon een envelop hadden geleverd met de productcode was ik al lang
    blij geweest.

Windows 7 zelf downloaden, branden en installleren.

De driver CD heb je absoluut niet nodig.

Heb het nu allemaal zonder gedaan. Het duurde mij allemaal te lang. Uiteindelijk
    dus maar een Windows 7 upgrade dvd gedownload en daarmee een upgrade uitgevoerd.
    Later de officiële licentiecode ingevuld. Werkt als een zonnetje.

Maximale kosten waren in dat geval maar 1 euro geweest aan administratie en
    verzenden.
  • Antonio  - Acer bedankt voor niets
    acer Laat de mensen gewoon stikken en in de kou staan want als je geen
    credietkaart hebt dan heb je pech en geen upgrade naar windows7.

Niets helpt bellen schrijven acer geeft gewoon niet thuis je krijgt geen
    antwoord van Acer messchien is het produkt van Acer wel verbeterd maar de
    services en klantvriedekijkheid is hier belabberd en ver beneden nivo, Acer
    jullie moeten zich schamen.

Denk maar niet dat ok oooooit nog een produckt van jullie koop.

En Acer bedankt nog voor de slechte services, heeft mij alleen maar allemaal
    veel kostbare tijd en geld gekost, en nog niets berijkt ik heb nog geen
    telefoonje of E-mail terug gekregen duurt al drie maanden allemaal.

Groetjes van Antonio een ex klant
  • REVI-Computers  - Echt Gratis
    Beste,

Wij leverde een klant van ons een nieuwe PC met vista en een voucher voor een
    upgrade naar windows 7. In tegenstelling tot de bovenstaande fabrikanten, heeft
    onze klant keurig een dvd met windows 7 upgrade kosteloos ontvangen.

Dus is deze echt gratis verstrekt.

m.v.g.

Willem
  • louise  - windows 7
    Voor t zelfde geld hadden we NIETS gekregen en hadden we windows 7 zelf moeten
    kopen.

En dat is meer als die 29,95 bij Toshiba nu.

Dus we kunnen klagen en klagen maar uiteinderlijk zijn we goedkoper af als zelf
    alles te kopen.

Kom op zeg wat is er in nederland nu echt gratis ??

Louise
  • Frans  - Gratis?
    Mensen vergeten vaak wat de reden van de actie van Microsoft was.

Al begin dit jaar had Microsoft erop gehoopt om Windows 7 in de zomer uit te
    brengen. Dat bleek echter een paar maanden later te zijn geworden. Om mensen die
    een nieuwe laptop wilden kopen en bedrijven die al hun nieuwe computers en
    laptops al hadden voorbereid op Windows 7, niet teleur te stellen, heeft
    Microsoft besloten om mensen die in de aangegeven periode een computer met
    Windows Vista kochten, later te voorzien van de upgrade naar Windows 7.

De machines waren immers al Windows 7-ready maar het besturingssysteem werd niet
    geleverd door de vertraging. Daarom kregen ze 'tijdelijk' Vista en konden ze
    later 'kostenloos' upgraden naar Windows 7.

Uiteindelijk komt het erop neer dat mensen nu moeten betalen voor iets waar ze
    eigenlijk al recht op hadden, maar door de vertraging van Microsoft werden
    'opgezadeld' met Windows Vista.
  • Frans  - Gratis? [2/2]

Bedrijven maken nu alsnog extra winst door mensen geld te laten betalen voor de
    verzending van de upgrade-dvd, terwijl deze eigenlijk - als Windows 7 op tijd af
    was gekomen - al standaard zou worden meegeleverd bij een nieuwe computer.
    Eigenlijk betalen mensen nu dubbel: 1x voor een licentie van Windows Vista en 1x
    voor een Windows 7-upgrade-dvd.
  • Rob  - Windows 7
    Het is alijd zo geweest dat als een fabrikant een product op de markt brengt
    waar diverse fouten in zitten (denk aan terughaal actie's

bij automobielen)deze gratis verholpen worden.

Nu is er dus een systeem wat wel zonder problemen schijnt te werken en dan mag
    je er voor betalen als je Vista van voor juni hebt mag je vol in tas.

Microsoft had Vista om moeten zetten naar Widows7

zonder daar een tijdlimiet voor te stellen GRATIS.
  • ed artsel  - betalen ja, leveren ho maar!
    Via Acer op 7 oktober besteld en via Mentor Media een bevestiging gekregen. Op 6
    november is dmv een creditcardbetaling 14,95 afgeschreven. Vervolgens hoor je
    niets meer.....

Overigens is de naam "helpdesk" van Acer erg overdreven. Ze weten daar
    nagenoeg niets en willen voor een software probleempje hebben dat de hele PC
    voor onderzoek wordt ingebracht!

Verder kunnen zij mijn serialnummer niet accepteren omdat dit nummer bij hun
    niet voorkomt ( taat in bios en op PC!) Zonder correct nummer geen verdere hulp
    dus. (die PC stuur ik uiteraard niet in, want dan zie ik hem waarschijnlijk
    nooit meer terug. Zover rijkt mijn vertrouwen inmiddels wel).
  • Jan B  - nederlandse taal
    Bij Asus probeer ik een Windows 7 upgrade Nederlands te selecteren maar deze

staat niet in de lijst.

Heeft iemand deze problemen ook en/of weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb 3 weken geleden al een mail gestuurd, maar niks gehoord

• Martijn  - Onzin,
    Ik vind het onzin dat je niets zou hoeven betalen voor de upgrade naar Windows
    7, klanten kiezen er overingens voor om toch een Vista systeem te kopen.

Je kunt ook nog steeds de upgrade moeten kopen a: 109 euro!!!!
  • adrie  - lage lonen landen
    Waarom verhuizen er toch zo'n hoop bedrijven naar lage lonen landen?

Om nog meer winst te maken met het versturen van windows 7. Het pakketje van
    acer kwam nl. uit Tsjechië.

Buiten dit was de windows upgrade niet te instaleren via de upgrade wizard want
    het computer type stond er niet tussen nl. de aspire m3641. Dus een schone
    install gedaan. Maar nu functioneert de computer niet goed.

Kortom ik ben bang dat dit net als bij meerdere fora leden mijn laatste acer
    wordt. Zeker nadat ik vanmiddag iemand met een splaakgeblek aan de telefoon heb
    gehad, deze man heeft alleen wat gegevens genoteerd en verder niets.

Martijn als jij een gratis produkt krijgt in een winkel ga jij er dan toch voor
    betalen?

Buiten dit vindt ik de prijsstelling die microsoft hanteerd buiten proporties.
    Want om 5 macs te upgraden betaal je Niet schrikken 50 euro.
  • adrie  - re: nederlandse taal
    quote Bij Asus probeer ik een Windows 7 upgrade Nederlands te selecteren maar
    deze

staat niet in de lijst.

Heeft iemand deze problemen ook en/of weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb 3 weken geleden al een mail gestuurd, maar niks gehoord quote

Je kunt via de upgrade van windows 7 een taalmodule downloaden als ik me niet
    vergis.

• Jan B  - Re nederlandse taal
    quote'Je kunt via de upgrade van windows 7 een taalmodule downloaden als ik me
    niet

vergis.'

Zijn er meer mensen die dit denken.

Ik dacht namelijk dat er geen speciale taalmodule was voor de officiele versie
    van windows 7.

• adrie  - link met artikel over de nl taalmodule voor window
    zie volgend artikel. Dit gaat over het nederlandse taalpakket.

even googelen had je een hoop tijd bespaart.

www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2437357
  • Jan B  - taalmodule nederlands
    Bedankt adri voor je reactie maar ik lees toch andere verhalen:

http://tweakers.mobi/nieuws/58421

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=5989 8

onderste reactie...

Zou deze taalmodule alleen werken bij de probeerversies van windows 7 en niet
    bij de officiele versie???

Heb je zelf deze werkwijze zelf ook gedaan?

Wat een tegenstrijdige verhalen zijn er te vinden op internet!!!!
  • adrie  - m3641 werkt dankzij dynabite
    Eerst even een korte reactie op Jan B. De enige ervaring die ik had en daarom
    gaf ik je dit antwoord is dat het bij mij wel zo werkte.

Vandaar mijn verbazende reatie op jou vraag.

Lijkt me trouwens gek dat je deze taalmodules alleen in de probeerversie kunt
    activeren.

Trouwens wat betrfet de aspire M3641. Hiermee ben ik teruggeweest naar dynabite.
    En nu werkt hij. Ze hebben daar de drivers er op gezet die acer schijnbaar nog
    steeds niet wil prijsgeven.

En het koste me niets (gratis dus, en geen creditcard nodig)

• jannes  - upgrade Dell windows 7
    Alle ellende die ik hier boven lees is in mijn geval ook van toepassing op Dell
    Geen reactie, überhaupt geen kans om een "gratis"upgrade te
    bestellen,onzinnige mails terug NB in het Engels,geen antwoord op brief, zeker
    een aantal zeer incompetente gastjes op de service balie. Het is de tijdgeest
    vrees ik zoals bij zoveel instituten. Winstmaximalisatie niet meer en niet
    minder.Werken al die gasten dan autonoom en is geen toezicht of wat dan ook. Ik
    ken dit niet in mijn arbeidsverleden Gewoon werken en goed werken en hart voor
    de zaak eer van je werk etc.
  • adrie  - hart voor de zaak
    Zeker nooit uitmelkkracht (uitzendkracht) geweest? Wat kan jou het interesseren
    wat het bedrijf doet als jij maar je poen hebt. Dat is de gedachtegang. En als
    je hier niet in mee kunt. Pech voor jou Er zijn er genoeg die dit werk wel
    willen doen voor een maandje.

P.s. Succes met je Dell hoop dat je speodig een oplossing vind of krijgt
    toegedient.
  • adrie  - aanvulling voor bovenste schrijven
    Wilde met bovestaande schrijven niet generaliseren dat alle uitzendkrachten zo
    denken. Voor degene die dit wel zo voelen mijn excuses
  • gert-jan  - asus
    ik heb twee asus notebook`s gekocht bij it`s met een upgrade service voor win 7
    .maar nu komt het ik wil de verzendkosten wel betalen maar nu kan dit alleen met
    een credikaart en die heb ik niet alleen met ideal of via de bank

kan ik wel.heb contact gezocht met asus wel tien keer maar zegt alleen maar met
    credicart betalen dus dit wordt geen windows zeven is dit noe service of niet ik
    ben goed flauw.groetjes gj

reageer
Security
Voer de anti-spam code in die in het plaatje staat.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

Neem nu een abonnement

Neem nu een abonnement op PC-Active en ontvang als nieuwe abonnee de Shuttle XPC Barebone SG41J1 ter waarde van € 169,- als welkomstgeschenk!

shuttle_premium_frontpage

De Shuttle XPC Barebone kunt u voorzien van een processor, geheugen en een harde schijf om zo uw eigen mediacenter- of desktop-pc samen te stellen. Op=op!

Neem nu een abonnement