*

Review: Internet Explorer 9 - PC-Active
Home > Windows 7 > Review: Internet Explorer 9

Gerelateerde artikelen:

Review: Internet Explorer 9
door Mark Gamble op maandag, 21 maart 2011 12:01   

ie9iconMicrosoft heeft de uiteindelijke versie van Windows Internet Explorer 9 vrijgegeven. De nieuwste browser is alleen beschikbaar voor Windows 7 en Windows Vista. Is het de moeite waard om de overstap van Internet Explorer 8 naar Internet Explorer 9 te maken?

Internet Explorer 9 is al enige maanden als bètaversie beschikbaar geweest en daarna nog een korte tijd als Release Candidate 1 te downloaden, maar al vrij snel kwam de uiteindelijke versie beschikbaar. De browser is alleen geschikt voor Windows 7 en Windows Vista, en laat daarmee Windows XP-gebruikers in de kou staan. Wel is Internet Explorer 9 voor zowel 32-bits als 64-bits versies van Windows 7 en Vista beschikbaar.

De download van Internet Explorer 9 is - afhankelijk van de gekozen versie - tussen de 15 en 35 MB groot. Via de Microsoft Internet Explorer 9-pagina kunt u de taalversie voor uw Windows-versie downloaden. De installatie van de browser vereist een herstart van de computer, omdat - net als bij IE8 - de browser een belangrijk deel van het besturingssysteem van Windows vormt. De software is daarbij zo geïntegreerd dat er ook systeembestanden worden gewijzigd.

IE9_herstart

Verandering

Het uiterlijk van Internet Explorer 9 is ten opzichte van de vorige versie enigszins gewijzigd. Bij de eerste start ziet de interface er wat karig en kaal uit. Dat komt omdat Microsoft ervoor gekozen heeft de standaard menu's - zoals Bestand, Bewerken, Beeld etc - te verbergen. Ook het aparte zoekveld die in Internet Explorer 8 aan de rechterkant was opgenomen in de bovenste balk en gekoppeld is aan een zelfgekozen zoekmachine, is in Internet Explorer 9 verdwenen. In plaats daarvan fungeert de adresbalk voor het intypen van een webadres ook als zoekfunctie.

IE9_menu

Wat ons bovendien ook opviel is dat de titel van het programma misterieus uit de balk is verdwenen: ieder Windows-programma heeft de naam links bovenin staan, maar bij Internet Explorer 9 is de titel van het programma niet aanwezig... dit lijkt op een bug maar kan ook een bewuste keuze zijn van Microsoft: de Windows Verkenner heeft in Windows 7 immers ook geen titel.

De tabbladen in Internet Explorer zijn ook van plek veranderd: bij versie 8 van Internet Explorer werden de tabbladen onder de url-balk geplaatst: in IE9 zijn deze naast de url-balk geplaatst. Hierdoor is er meer ruimte vrijgekomen voor het weergeven van een webpagina, maar worden de tabbladen zelf - bij meer geopende websites - wat kleiner.

Gelukkig is de positie van de tabbladen wel aan te passen en als vanouds weer onder de adresbalk te plaatsen: hiervoor klikt u met de rechter muisknop op een van de tabbladen, en kiest u in het menu voor 'Tabbladen weergeven op een afzonderlijke rij'.

IE9_tabbladen

Wanneer een nieuw - leeg - tabblad word geopend, wordt een overzicht getoond van de meestbezochte website met een logo van de website preview. Daarbij wordt ook weergegeven per website hoe vaak deze is bekeken door de gebruiker in de huidige sessie. Microsoft drukt het aantal weergaven echter niet uit in cijfers, maar met 'Actief', 'Zeer actief' en 'Minder actief'.

We waren eerst in de veronderstelling dat Microsoft hiermee wilde aangeven hoe actief de website in het geheugen en processorbelasting aanwezig was. Bijvoorbeeld een site met veel bewegende banners en actieve javascript-code, zou dan 'Zeer actief' gebruik maken van de bronnen van het systeem, maar klaarblijkelijk wordt alleen maar aangegeven hoe vaak een site geopend is geweest. Een aanduiding als 'Zeer vaak gebruikt' of 'Weinig gebruikt' zou wat ons betreft wat duidelijker zijn geweest.

IE9_meestbezocht

Met de functie 'Meest bezochte websites' is ook de overzichtspagina van de in de tabbladen geopende pagina's verdwenen. Voorheen was het mogelijk om in Internet Explorer 8 een overzicht te openen van alle tabbladen die geopend zijn in de browser, compleet met een kleine preview. In IE9 is deze preview-mogelijkheid verdwenen, waardoor u nu alleen aan de hand van de titel van de tabbladen kunt zien welke websites u hebt geopend.

IE8_preview

Lettertypen

In Internet Explorer 9 wordt gebruik gemaakt van een andere set lettertypen: althans, een aantal bekende websites - bijvoorbeeld nu.nl - die normaliter gebruik maken van de veelgebruikte lettertype-combinatie Arial, Helvetica en Sans-serif, hebben nu een ander uitziend lettertype gekregen.

font_ie8

In het bovenstaand voorbeeld het standaard lettertype van nu.nl in Internet Explorer 8, zoals het hoort en zoals nu.nl dit heeft opgegeven in haar stylesheets. Hieronder ziet u hoe de letters eruit zien in Internet Explorer 9:

font_ie9

Het verschil is zichtbaar: alhoewel de intro-tekst - de vetgedrukte tekst - weliswaar niet heel veel verschilt met de tekst in Internet Explorer 8, zijn de verschillen met de rest van de normale tekst wel goed te zien. De letters staan in Internet Explorer 9 dichter tegen elkaar aan, waardoor het soms lijkt alsof de letters in elkaar overlopen. Hieronder de twee lettertypen nog even onder elkaar (boven IE9 en onder IE8) en iets ingezoomd, om de verschillen aan te tonen:

font_zoom

Als we goed kijken, zien we dat het lettertype zelf niet is aangepast, maar wel de ruimte tussen de letters. Internet Explorer 9 - bovenste regel - plaatst de tekens dichter op elkaar, terwijl in Internet Explorer 8 - onder - er duidelijk meer ruimte tussen de letters wordt gelaten. Dat is vooral goed te zien in het woord Donderdag: de letters 'D' en 'o' staan in IE9 veel dichter op elkaar dan bij IE8 het geval is. Ook duideljik is dat de bovenste zin in Internet Explorer veel korter is

Wat ons betreft een vreemde keuze van Microsoft, omdat er nu wordt getornd aan de opmaak van een pagina en de letters, terwijl deze door een websitebouwer in stylesheets is vastgelegd. Bovendien kan de tekst nu door sommige mensen onleesbaarder worden gemaakt, doordat de letters dichter op elkaar staan. Op grotere afstand van het scherm kunnen de letters voor sommige mensen zelfs misschien wel onleesbaarder worden.

Snelheid

Internet Explorer 9 lijkt een stuk sneller te werken dan Internet Explorer 8: pagina's worden sneller opgebouwd en ook scripts worden sneller verwerkt. Maar we moeten daarbij wel vermelden dat dit vlak na een nieuwe installatie is gemeten: op dat punt is bijvoorbeeld de cache geleegd en is er ook nog geen groot aantal tijdelijke internet bestanden aanwezig. Wel is bekend dat Microsoft IE9 compleet van begin af aan heeft opgebouwd en de browser compatibel heeft gemaakt met de laatste standaarden.

Internet Explorer 9 kan nu overweg met SVG vector-afbeeldingen, biedt volledige ondersteuning voor html5 en css3-standaarden. Ook het WebOpen-font wordt ondersteund. Hierbij hoeft de gebruiker van de browser niet de fonts onder Windows geïnstalleerd te hebben die in de webpagina wordt gebruikt. Bijvoorbeeld: met Internet Explorer 8 en eerder kon u een website die bijvoorbeeld het Ariel-font gebruikt, niet in dat font bekijken als deze niet was geïnstalleerd in Windows. Er werd dan een standaard lettertype gekozen, die dan niet overeenkomt met de gebruikte op de website. Met WebOpen Font is dat probleem voorgoed voorbij: ook voor IE-gebruikers. Al zal het nog wel enige tijd duren voordat website-ontwikkelaars massaal overstappen op WebOpen Font.

Of Microsoft de concurrentie met Firefox en Google Chrome voorblijft, valt nog te bezien: Microsoft heeft in elk geval aangegeven om Internet Explorer 9 niet om de enkele weken bij te werken zoals dat wel het geval is met Mozilla Firefox. Hierdoor zou het kunnen dat Internet Explorer 9 op den duur kan achterlopen als niet snel wordt ingespeeld op de laatste ontwikkelingen.

Plug-inbeheer

Eigenlijk is het woord plug-in niet de juiste benaming voor toevoegingen voor Internet Explorer. Microsoft spreekt zelf het liefst over invoegtoepassingen. Het beheer van de invoegtoepassingen is in elk geval niet aangepast in Internet Explorer 9 ten opzichte van de vorige versie. Wat wel nieuw is - en een onderdeel van invoegtoepassingen - is de traceerbeveiliging. Met deze functie kunt u 'anoniem' surfen op internet, voor zover dit natuurlijk anoniem kan zijn.

Wat Internet Explorer 9 doet met deze functie is het simpelweg niet laten opslaan van gebruikersgegevens op de websites die u bezoekt, zoals cookies en gegevens voor website-analyseprogramma's. Uw ip-adres wordt niet geblokkeerd en ook kunt u gerust formulieren invullen, waarbij uw ip-adres ook gewoon wordt opgeslagen. Microsoft houdt zelf een lijst bij met websites en onderliggende scripts die uw gegevens kunnen bepalen, deze lijst moet u de eerste keer dat u Internet Explorer 9 gebruikt, zelf downloaden.

IE9_traceer

Deze traceerfunctie zat ook al in Internet Explorer 8 - bekend onder de naam InPrivate - maar is voor IE9 wat uitgebreid. Saillant detail: in IE9 praat men over Traceerbeveiliging, maar als men op de link klikt voor meer informatie, wordt de helpfunctie geopend en die heeft het weer over InPrivate...

Invoegtoepassingen die u gebruikt in Internet Explorer 9 kunt u controleren op prestaties. Sommige toepassingen kunnen ervoor zorgen dat de browser vastloopt of pagina's langzamer worden geladen, alhoewel we deze problemen eigenlijk nooit zijn tegengekomen onder bijvoorbeeld Firefox. Internet Explorer 9 geeft gebruikers een overzicht van de invoegtoepassingen die een bepaald gedrag vertonen.

Websites vastpinnen

Met deze functie wordt het mogelijk om een website direct aan de Windows taakbalk te koppelen. Het enige dat u hoeft te doen is een tabblad van de site die u aan de taakbalk wilt toevoegen, te slepen naar de taakbalk. De website die u daar dan hebt geplaatst, wordt door Windows dan gezien als een afzonderlijk programma en u kunt de site dan door middel van het pictogram direct openen, wat sneller gaat dan wanneer u eerst de browser opent en dan een favoriet selecteert of handmatig een url intypt. Op dezelfde manier kunt u een favoriete website ook toevoegen aan het startmenu, zodat die website ook op die manier sneller is te openen.

Het nadeel van deze manier van het openen van een website is wel dat alle instellingen die u hebt gemaakt in de interface van IE9, niet worden gebruikt bij het snel openen vanaf de taakbalk of het startmenu: de website wordt dan in een browservenster zonder menubalken en andere toegevoegde menu's geopend.

reacties (40)
  • ritslinux  - IE9
    Eindelijk heeft M$ een browser gebouwd die nu eens netjes aan de webstandaarden voldoet...een reuze sprong vooruit. Ook op gebied van veiligheid wordt IE een steeds serieuzere browser.

Jammer alleen weer veel te laat M$, de kwaliteit, maar vooral de snelheid en voorkeurinstellingen van b.v. Firefox en Chrome zal menig gebruiker NIET terug laten gaan naar IE.
  • Frans  - Veiligheid?
    De meeste lekken en exploits zitten toch in IE: omdat Microsoft de integratie met ActiveX en JScript zover heeft doorgevoerd dat hierbij makkelijk Windows-onderdelen zijn aan te sturen, maakt het dat deze browser best onveilig is. Kortom: geef mij maar Google Chrome ofzo.
  • Willy132  - IE9
    Zojuist mijn browsers geupdate. (op 3 computers)
    Firefox 4.0, zo klaar installatie draaien, en na een minuut of twee klaar voor gebruik.
    IE9 installatie duurt lang, moet daarna tot twee (m'n desktop zelfs drie) keer toe de computer herstarten. Het afsluiten en de configuratie stappen duren bovendien extreem lang.

Denk er dus goed over na wanneer je IE9 installeerd. Even snel doen is er niet bij. Met mijn desktop was ik 20 min kwijt, de laptops elk ruim 10 minuten.
  • Glenn  - IE9
    Iedere browser is te installeren zonder herstart.
    Internet Explorer moet weer afwijken.
    Doet me denken aan de Windows 98 tijd waar je de PC na iedere installatie moest herstarten.
    Geef mij maar Firefox.
  • Omni
    Nu ik lees dat mn PC gaat herstarten vind ik het uberhaupt te suf voor woorden om te instaleren :(

Het is een browser ffs:(
  • Dupke  - IE9
    Bij Firefox word alleen de webbrowser geinstaleert, bij IE 9 installatie word ook de hele explorer in windows aangepast, en niet alleen de webbrowser. Vandaar ook de herstart, en het is 1 malig.

Bij Directx update had je vroeger ook herstart nodig, of framework. Tegenwoordig hoef dat ook niet meer......
  • Rikie  - Taal rechter muisknop
    Als ik bij wijze van spreken een afbeelding op wil slaan klik ik met de rechter muisknop en klik afbeelding opslaan. Maar na de installatie van IE 9 is dat in het Engels. Hoe kan ik daar weer Nederlands van maken?
  • Jan Peter Versteege  - Zoekfunctie op internetpagina's
    Ik heb Explorer 9 in mijn naieviteit gedownload, maar moest er erg aan wennen. Wat ik het meest mis, is de zoekfunctie op een webpagina. Als ik een begrip of naam zoek op een grote pagina, moet ik alle tekst lezen. Er is immers geen zoekfunctie meer (zoek op deze pagina) of kan ik 'm gewoon niet vinden? Voor mij voorlopig dus nog geen verbetering.
    Hartelijke groet,
    Jan Peter
  • fflullen  - IE9
    Goh shit, ben ik ff de lul zeg, ik heb gewoon een browser downgeloaden en geïnstalleerd. En het is nog wel IE9. IE9 sucks, Firefox sucks ook, Opera en Google Chrome sucken ook... ik wil gewoon surfen zonder browser. ik ga gewoon geen programma's meer installeren, want dan moet ik mijn PC herstarten... ik wil gewoon kunnen werken op mijn PC zonder programma's, overigens mijn Windows sucks, Apple sucks ook... ik ga gewoon heel mijn pc uninstallen... oh nee, shit, als ik dat doe moet ik mijn pc ook nog eens herstarten... nu is het genoeg, dit is het einde van de wereld.
  • Cee  - IE 9
    Ben ook niet te spreken over deze versie. Ergste is dat zoeken op pagina is verdwenen. Echt ruk. Eigenlijk gewoon onacceptabel. Ken andere browsers niet, maar ga die nu zeker bekijken.
    En wat ook niet deugt: als je teruggaat naar de 7 versie, die wel de functie 'zoeken op deze pagina'heeft, dan krijg je elke keer bij opstarten vd explorer de vraag of en wanneer je die klote versie 8.0 wilt installeren.
  • Cee  - IE 9
    Oh, hihi, 'zoeken op pagina' staat onder Bewerken. Sorry! Maar het blijft natuurlijk ruk!
  • dewi  - IE 9
    Heel irritant explorer 9.
    Wat je hierboven niet leest maar wat ik het meest vervelend vind is dat als je iets wilt downloaden,de download pop-up helemaal onderaan het scherm verschijnt.Vond IE8 juist erg gebruiksvriendelijk.Jammer hoor.
    Heb zojuist de update naar IE9 verwijdert en mijn pc-tje draait gewoon weer op IE8.Veel beter!
  • Henk de Lange  - probleem met IE 9 met uploaden naar website
    Had met IE 9 plotseling problemen met het uploaden naar een website en ik gebruik nu gewoon weer IE 8 zonder dit vervelende probleem.
  • Dus  - Zoekfunctie
    Wat een gezeik over die zoekfunctie zég! Met elke browser kan je die tevoorschijn halen dmv ctrl+f in te drukken.

Probleem opgelost.
  • Robin  - Fijne browser
    In tegenstelling tot de rest hier vind ik IE9 juist wél een erg fijne browser!

En als je het geduld niet kan opbrengen die pc eventjes 5 minuten te herstarten vraag ik me af hoe druk je werk of je gezin wel niet is?!
  • Lodi  - IE9
    Sinds dat ik IE9 heb gedownload, spingt alle reclame over mijn hele beeldscherm, filmpjes gaan naar linksboven ipv op de plek waar ze horen te staan. Ik wil weer terug naar IE8. Heb laatst ook de update van 9 ongedaan gemaakt, maar dat wordt heel IE verwijderd. En IE8 wil niet meer geinstalleerd worden op windows 7.
    Hoe kan ik IE8 terugkrijgen? Als dat al kan?
  • Ron  - IE9
    Flut Browser.
    Heb hem alleen gebruikt om al mijn websites aan te passen, omdat dit onding sommige schermen verminkt weergeeft. Ook een aantal Javascripts werken opeens niet meer, o.a. Lightbox.js (is inmiddels wel een nieuwe versie van uit, die wel werkt onder I.E. 9).
    Totale mislukking mijnsinziens, het werk zit er op en gauw weer terug naar I.E. 8.
    Lodi: Ga naar Configuratiescherm, programma's-updates weergeven en je kunt IE 9 verwijderen.
  • Ron  - IE 8
    Hier kun je IE8 downloaden voor een nieuwe install:
    http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/downloads/download_ie8.aspx
  • Frank  - IE9
    Sinds ik IE9 heb geinstalleerd als browser, overlappen stukken tekst regelmatig over en door elkaar heen zodra ik een website bezoek.
    Door een aantal keer op en neer te scrollen is dit wel te verhelpen, maar het is wel superirritant.
    Als dit zo blijft, gooi ik IE8 er wel weer op.
  • Rick  - IE9 -.-'
    Inderdaad, een flut browser!
    Het design is gewoon niet mooi, ben al een lange tijd een gebruiker van Google Chrome, veel makkelijker is dat. IE is nu toch minder gebruiks vriendelijk dan Google chrome.

Een tip voor de mensen die een goede browser willen; stap terug naar IE8 of neem Google Chrome!!
  • yves  - ie9
    Ik vind het wel een goede browser. Hetgeen ik mooi vind is dat men zich beperkt tot die icoontjes voor alle instellingen. Op de werkbalk staan enkel mijn favorieten en dat is zoals ik het wil. Less is more.

Handig is dat je de broweraan de rechterkant met de muis moet bedienen. Zo sta je al juist voor de scrolbars van de webpagina's.

Bij het openen van een nieuw venster krijg je een keuzemenu dat ik als handig ervaar. Hier vergeten ze steeds Google, dat is wel vervelend.

Verder heb ik wel problemen met Java. Dat staat nu uitgeschakeld. Zou dat aan IE9 liggen of aan iets anders?
  • Martin  - IE9
    Wie weet of IE8 weer terug gezet kan worden?
  • ergfg  - dfsdf
    chrome werkt voor mij de beste
  • Ron Vos  - IE 9 weg
    Martin

I.E.9 moet je gewoon zien als een update, dus deze kun je verwijderen. Zie mijn bericht aan Lodi.
  • Ron Vos  - IE 9
    Frank

Ook ik het het probleem dat sommige schermen elkaar overlappen of Javascript niet goed uitgevoerd wordt met het vergroten van foto's (Lightbox).
    Het lijkt erop dat IE 9 een refresh nodig heeft om een pagina fatsoenlijk te laden.
    Voor alle techneuten:
    Neem in de index.html de volgende code op en laat dan een index1.html o.i.d. laden:

Op al mijn websites heeft het geholpen, maar het is geen fraaie oplossing..
  • Ron Vos  - Code valt weg
    De code valt weg ...

Frank

Ook ik het het probleem dat sommige schermen elkaar overlappen of Javascript niet goed uitgevoerd wordt met het vergroten van foto's (Lightbox).
    Het lijkt erop dat IE 9 een refresh nodig heeft om een pagina fatsoenlijk te laden.
    Voor alle techneuten:
    Neem in de index.html de volgende code op en laat dan een index1.html o.i.d. laden:
    meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.uwdomein.nl/index1.html"
    Op al mijn websites heeft het geholpen, maar het is geen fraaie oplossing..
  • Ron Vos  - Code
    Uiteraard horen voor en na de code < en >
  • Ron Vos  - IE9 verwijderen
    Steeds weer zie ik de vraag terugkomen hoe IE 9 te verwijderen, een duidelijke Nederandse uitleg vind je hier:
    http://www.tech-notes.nl/artikelen/microsoft/internet-explorer-9/Internet-explorer-9-verwijderen.html
  • TestCase  - IE-9
    Ik heb alleen maar ellende met IE9 gehad.
    Problemen staan hierboven al omschreven

Gebruik nu Chrome, 10x beter tot zover.
  • vraag  - ie8
    ik heb een vraag ik zit op deze site: http://windows.microsoft.com/nl-NL/internet-explorer/downloads/ie-8

en wat blijkt dat ik niet eens kan kiezen voor windows 7 waarom??

kan ie8 niet eens op windows7?
  • Vraag IE9  - bijlage bij e-mailfunctie
    Heeft iemand al ontdekt of de bijlage bij e-mail functie onderdeel is van IE9? En zo ja, waar dan?
    Alvast dank!
  • BB  - doorklikken in webpage
    Helaas na het installeren van IE9, kan ik niet meer doorklikken in de websites, na het terugzetten van IE8, is het probleem verdwenen. ik gebruik een Acer Aspire X3900 (64bits). Wie weet hiervan de oorzaak.
    Mvg.
  • Erwinus  - Het lijkt erop dat de reviewer niets anders gewend
    Mijn titel spreekt boekdelen. Aanvullend met een hoog acceptatieniveau voor alles wat microsoft maakt en doet.

Yo people, wordt eens wakker en laat die schijtbrowser van hun links liggen. Heb net een mooie site gemaakt, in alle ander browsers dan IE (maak niet uit welke versie van IE) ziet het er beter uit, werkt het beter etc. CSS2 en CSS3, jQuery (werkt niet in IE9!) alles volgens W3C. In IE7 en IE8 ziet het er armoedig uit (alles vierkant enzo, geen schaduwtjes maar allah, het functioneert. In IE9 daartegen stopt het script.

Al zo lang ik websites maak heeft Microsoft het niet 1 keer weten te presteren een deugdelijke browser neer te zetten dat foutloos werkt. Iedere keer is wel weer iets! Doodziek word je ervan. Ik kap ermee. Extra ontwikkelkosten kunnen niet worden gedeclareerd. Mensen moeten maar een andere browser gebruiken en ontwikkelaars moeten stoppen met het ondersteunen van IE en vooral geen hacks toepassen. Gebruikers moeten ZIEN DAT IE niet deugt!

Doe mee en laat IE voor wat het is. Het aandeel is toch al flink gezakt, en dat is niet voor niets. Laat het maar zakken tot 0%!

Greetz,
    Erwinus
  • Ron  - Pijltjes voor/achteruit
    Ik mis de 2 " snelpijltjes" links bovenin waarmee je snel terug (of vooruit) kon scrollen naar bv meerdere pagina's terug,dus niet een voor een zoals nu, iemand enig idee waar deze verstopt zitten? ik krijg ze niet meer boven water en mis dat enorm! voor de rest (na taakbalk aanpassing)wel redelijk tevreden
  • kim  - tabs
    Vind het zelf vrij vervelend dat bij het klikken op een link waarbij er een nieuw venster geopend moet worden er telkens een nieuw tabblad geopend wordt ipv dat je deze als pop-up in een nieuw scherm krijgt.
    Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen?

Verder vrij tevreden over ie9
  • Daz  - ie9 64 bit
    Ik heb IE9 64 bit geinstalleerd staan, maar ik heb op websites zoals faebook en hyves stees problemen met de games daar. Vaak loopt IE vast en dan laad hij de pagina opnieuw. Iemand een iedee hoe ik dat kan verhelpen?
  • Anoniem  - ie9
    ik wil een langere adresbalk want nu zie ik dit
    http://www.pc-active.nl/special-windows-7/207
    terwijl er dit moet staan
    http://www.pc-active.nl/special-windows-7/207362-review-internet-explorer-9.html
  • ferry  - ie 9/8
    het maak niet uit het is alebij goed :D
    je moed gewoon geduld heben met ie9 :D
    maar acht is nu veel beter want het is nog niet veroudert :D
  • ferry  - ik
    P.S mijn achternaam is Abrahams :D
    ik dank u xD
  • Ewrinus  - Wanneer je problemen hebt met IE.....
    Wanneer je problemen hebt met IE....., installeer een andere browser, het is verdomme gratis! De blauwe E staat niet gelijk aan Internet, kap ermee.

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."